Zarządzanie czasem, kontrola nad tym jak płynie, czy na co tracimy go najwięcej jest ostatnio tematem, który budzi zainteresowanie wielu osób na różnych stanowiskach – począwszy od asystentów, a na kadrze zarządzającej kończąc. Dwudziesty pierwszy wiek, obok wielu udogodnień jakie niesie za sobą rozwój technologii, wymaga także nieustannego podnoszenia poziomu efektywności.
Teraz nie wystarcza już wykonywanie takiej samej ilości zadań na danym stanowisku co jeszcze kilkanaście lat temu.
Dążenie do maksymalizacji zysków, które zdaje się być nadrzędnym celem wielu właścicieli, sprawia, że część etatów obecnych w do tej pory w firmie została zredukowana, a obowiązki podzielone pomiędzy pozostałych. Czas pracy się nie wydłużył, a w tym samym wymiarze etatu zadań do wykonania jest więcej o 30-40%.
Zarządzanie czasem pracy – sprawdź jak to skuteczne robić.
Owszem, na części z nich jesteśmy w stanie zaoszczędzić trochę czasu dzięki automatyzacji, nie każdy jednak to potrafi i wie jak zrobić.
Dla osób, które chcą pracować efektywniej (bądź pracodawca chce, by jego pracownicy potrafili się lepiej zorganizować) przeznaczone są kursy i warsztaty tematyką obejmujące zarządzanie sobą w czasie.
Szkolenie takie pozwala na pokazanie technik organizacji pracy własnej, poznanie nowych technologii ułatwiających i usprawniających pracę, lepsze poznanie niektórych już używanych programów (na przykład tych z pakietu MS Office). Niektóre z nich swoim zakresem obejmują warsztaty z asertywności.
Wcale bowiem nie takim rzadkim zjawiskiem jest, kiedy to pracownik jest zawalany pracą przez swoich współpracowników. Czasami się na to godzi, by im pomóc, a czasami nie ma najmniejszego pływu na ten proces.
A ponieważ konieczne jest zachowanie poprawnych stosunków z osobami z grupy ważne, by w kulturalny, ale też jasny sposób osoby te umiały stawiać wyraźne granice i najzwyczajniej w świecie odmawiać. Warto dodać, że asertywność jest zero-jedynkowa – nie da się znaleźć pracownika, który będzie asertywny wobec współpracowników i kontrahentów a spolegliwy wobec przełożonych.